Kopalnia Soli „Wieliczka” - najpopularniejsza atrakcja turystyczna w Polsce

Cel

Nowy serwis internetowy dla najpopularniejszej atrakcji turystycznej w Polsce

Branża

Atrakcja Turystyczna, E-commerce

Platformy

Kopalnia Soli “Wieliczka” jest jednym z najbardziej wartościowych obiektów kulturalnych i historycznych w Europie, zaliczana do Światowego Dziedzictwa Unesco. Jest odwiedzana przez nawet 2 miliony turystów rocznie.

Kopalnia przez setki lat była źródłem przychodu i potęgi Królestwa Polskiego.

Wyzwanie

Poprzednia strona Kopalni zaprojektowana była kilka lat wcześniej. Nie wspierała dobrze aktualnych potrzeb użytkowników. Zawierała kilka tysięcy podstron, co utrudniało znalezienie istotnych treści, a codzienna praca z serwisem była uciążliwa dla administratorów.

Priorytety

  • nowoczesny wygląd
  • wykorzystanie nowych technologii i technik
  • przejrzysta architektura informacji
  • przyjazna dla użytkowników mobilnych
  • przyspieszony czas ładowania
  • mniejsza ilość podstron w serwisie

Wiedza

Rozpoczęliśmy od przejrzenia wszelkich dostępnych materiałów - wyników przeprowadzonych badań konsumenckich, ankiet i innych dokumentów związanych z działalnością Kopalni.

Oczywiście odwiedziliśmy Wieliczkę i spędziliśmy kilka dni na miejscu, aby lepiej zrozumieć niesamowitą atmosferę tego miejsca.

Warsztaty

Przygotowaliśmy dwudniowe warsztaty oparty o metodę consumer journey połączoną ze wspólnym projektowaniem. Podczas warsztatów udało nam się określić dokładnie cele i priorytety dla architektury nowego serwisu. Warsztaty odbyły się w jednej z sal konferencyjnych na terenie kopalni. We wspólnej pracy uczestniczyło ponad 20 osób z różnych zespołów, zajmujących się na codzień pracą z turystami.

Dzień 1

Podczas pierwszego dnia analizowaliśmy wspólnie serwisy konkurencji. Następnie zespół podzielony na grupy przechodził przez zaprojektowane przez nas scenariusze, aby określić potrzeby turystów na róznych etapach procesu podejmowania decyzji o wizycie w kopalni.

Podczas pierwszego dnia warsztatów zapisaliśmy ponad 400 wniosków, sugestii i pomysłów.

To pozwoliło nam zdefiniować priorytety dla informacji w nowym serwisie internetowym.

Dzień 2

Drugiego dnia warsztatów przeszliśmy do podsumowania wniosków i wspólnej pracy nad wstępną architekturą serwisu internetwego. Razem z klientem udało nam się stworzyć wireframe, który stanowił później podstawę do dalszej pracy zespołu UX.

Na podstawie warsztatów i badań danych postanowiliśmy zmienić sposób prezentacji oferty.

Okazało się, że 90% odwiedzających należało do grupy tzw. turystów indywidualnych. Zazwyczaj odwiedzają Kopalnię w torzystwie rodziny i znajomych, ale nie korzystają z usług turystyki zorganizowanej.

UX Design

Zaprojektowaliśmy makiety funckcjonalne dla ponad 100 widoków w wersji deskop i mobile. Na tym etapie zaplanowaliśmy ścieżki użytkownika i treści, jakie powinny znaleźć się na każdej stronie nowego serwisu. Przygotowaliśmy również dokładną mapę serwisu, która stanowiła podstawę do prac zespołu developerskiego.

Projekt graficzny

Chcieliśmy przykuć uwagę użytkowników tym co w Kopalni najpiękniejsze. Dlatego zdecydowaliśmy się użyć piękny zdjęć i video z wnętrza kopalni. Chcieliśmy, aby każdy element serwisu pasował do atmosfery “Wieliczki” - dlatego oparliśmy kolorystykę o czerń, biel i zielień. Czerń symbolizuje ciemność podziemi, biel odnosi się do naturalnego koloru soli, zieleń jest kolorem uzupełniającym i głównym CTA. Paletę uzupełniają odcienie szarości oraz kolory arertów i ostrzeżeń.

Mobile, Desktop, CMS

Serwis jest dostępny wygodnie z każdego urządzenia. Zaprojektowaliśmy ekrany zarówno w wersji desktop, jak i na ekrany smartfonów.

Dodatkowo zaprojektowaliśmy nowy proces zarządzania treścią oraz ekrany systemu CMS, z którego na codzień korzystają administatorzy serwisu.

Efekty

W sumie zostało przez nas zaprojektowane 250 widoków

Strona zrealizowała wszystkie założone cele.

  • Znacząco zmniejszyła się ogólna waga serwisu oraz ilość podstron
  • Zwiększył się ruch w serwisie, średni czas spędzony przez użytkowników
  • Znaczaco wzrosły przychody ze sklepu z pamiątkami.
  • Serwis odwiedzany jest przez ponad 2mln użytkowników rocznie
  • Zaprojektowany przez nas system CMS znacząco ułatwił codzienną pracę administratorów serwisu (treści publikowane są w 7 językach)

Inne Case Studies