![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ebf333e374fc5fb433_629730485655ea0849682c98_kv-wieliczka.png)
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ebf333e397855fb436_629743f25d83f8aaa031fca4_kv-wieliczka-background.png)
Kopalnia Soli „Wieliczka” - najpopularniejsza atrakcja turystyczna w Polsce
Cel
Nowy serwis internetowy dla najpopularniejszej atrakcji turystycznej w Polsce
Branża
Atrakcja Turystyczna, E-commerce
Platformy
Kopalnia Soli “Wieliczka” jest jednym z najbardziej wartościowych obiektów kulturalnych i historycznych w Europie, zaliczana do Światowego Dziedzictwa Unesco. Jest odwiedzana przez nawet 2 miliony turystów rocznie.
Kopalnia przez setki lat była źródłem przychodu i potęgi Królestwa Polskiego.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ebf333e3d5205fb434_629737028e8dad3a6356c717_img-1.jpeg)
Wyzwanie
Poprzednia strona Kopalni zaprojektowana była kilka lat wcześniej. Nie wspierała dobrze aktualnych potrzeb użytkowników. Zawierała kilka tysięcy podstron, co utrudniało znalezienie istotnych treści, a codzienna praca z serwisem była uciążliwa dla administratorów.
Priorytety
- nowoczesny wygląd
- wykorzystanie nowych technologii i technik
- przejrzysta architektura informacji
- przyjazna dla użytkowników mobilnych
- przyspieszony czas ładowania
- mniejsza ilość podstron w serwisie
Wiedza
Rozpoczęliśmy od przejrzenia wszelkich dostępnych materiałów - wyników przeprowadzonych badań konsumenckich, ankiet i innych dokumentów związanych z działalnością Kopalni.
Oczywiście odwiedziliśmy Wieliczkę i spędziliśmy kilka dni na miejscu, aby lepiej zrozumieć niesamowitą atmosferę tego miejsca.
Warsztaty
Przygotowaliśmy dwudniowe warsztaty oparty o metodę consumer journey połączoną ze wspólnym projektowaniem. Podczas warsztatów udało nam się określić dokładnie cele i priorytety dla architektury nowego serwisu. Warsztaty odbyły się w jednej z sal konferencyjnych na terenie kopalni. We wspólnej pracy uczestniczyło ponad 20 osób z różnych zespołów, zajmujących się na codzień pracą z turystami.
Dzień 1
Podczas pierwszego dnia analizowaliśmy wspólnie serwisy konkurencji. Następnie zespół podzielony na grupy przechodził przez zaprojektowane przez nas scenariusze, aby określić potrzeby turystów na róznych etapach procesu podejmowania decyzji o wizycie w kopalni.
Podczas pierwszego dnia warsztatów zapisaliśmy ponad 400 wniosków, sugestii i pomysłów.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e3378b5fb440_62973719092a674d08ddac56_img-2.jpeg)
To pozwoliło nam zdefiniować priorytety dla informacji w nowym serwisie internetowym.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e382c65fb43e_6297343b12b0a76c5c44e941_img-3.png)
Dzień 2
Drugiego dnia warsztatów przeszliśmy do podsumowania wniosków i wspólnej pracy nad wstępną architekturą serwisu internetwego. Razem z klientem udało nam się stworzyć wireframe, który stanowił później podstawę do dalszej pracy zespołu UX.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e32bbb5fb442_62973728142ee19b2f170a1a_img-4.jpeg)
Na podstawie warsztatów i badań danych postanowiliśmy zmienić sposób prezentacji oferty.
Okazało się, że 90% odwiedzających należało do grupy tzw. turystów indywidualnych. Zazwyczaj odwiedzają Kopalnię w torzystwie rodziny i znajomych, ale nie korzystają z usług turystyki zorganizowanej.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e3161d5fb43d_6297374238711c3f50947127_img-5.jpeg)
UX Design
Zaprojektowaliśmy makiety funckcjonalne dla ponad 100 widoków w wersji deskop i mobile. Na tym etapie zaplanowaliśmy ścieżki użytkownika i treści, jakie powinny znaleźć się na każdej stronie nowego serwisu. Przygotowaliśmy również dokładną mapę serwisu, która stanowiła podstawę do prac zespołu developerskiego.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e3c8b95fb43c_629737512c3c5b865d5ab457_img-6.jpeg)
Projekt graficzny
Chcieliśmy przykuć uwagę użytkowników tym co w Kopalni najpiękniejsze. Dlatego zdecydowaliśmy się użyć piękny zdjęć i video z wnętrza kopalni. Chcieliśmy, aby każdy element serwisu pasował do atmosfery “Wieliczki” - dlatego oparliśmy kolorystykę o czerń, biel i zielień. Czerń symbolizuje ciemność podziemi, biel odnosi się do naturalnego koloru soli, zieleń jest kolorem uzupełniającym i głównym CTA. Paletę uzupełniają odcienie szarości oraz kolory arertów i ostrzeżeń.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e3622d5fb443_629737620ef10284de823671_img-7.png)
Mobile, Desktop, CMS
Serwis jest dostępny wygodnie z każdego urządzenia. Zaprojektowaliśmy ekrany zarówno w wersji desktop, jak i na ekrany smartfonów.
Dodatkowo zaprojektowaliśmy nowy proces zarządzania treścią oraz ekrany systemu CMS, z którego na codzień korzystają administatorzy serwisu.
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e357855fb445_62973774142ee1d317170d8a_img-8.png)
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e34a4d5fb43f_6297377feaefc83b754fc4e4_img-9.png)
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e357855fb445_62973774142ee1d317170d8a_img-8.png)
![](https://cdn.prod.website-files.com/637c85b1cf822a63aa39ae31/6388a9ecf333e373635fb441_6297379631466df9ddc5189a_img-11.png)
Efekty
W sumie zostało przez nas zaprojektowane 250 widoków
Strona zrealizowała wszystkie założone cele.
- Znacząco zmniejszyła się ogólna waga serwisu oraz ilość podstron
- Zwiększył się ruch w serwisie, średni czas spędzony przez użytkowników
- Znaczaco wzrosły przychody ze sklepu z pamiątkami.
- Serwis odwiedzany jest przez ponad 2mln użytkowników rocznie
- Zaprojektowany przez nas system CMS znacząco ułatwił codzienną pracę administratorów serwisu (treści publikowane są w 7 językach)