Flyspot - spełnij marzenia o lataniu

Cel

Unikalny serwis dla wyjątkowej atrakcji sportowej.

Branża

Sport, Skoki spadochronowe, E-commerce

Platformy

Flyspot to sieć najwocześniejszych na świecie tuneli aerodynamicznych. Sportowcy zjeżdżają się z całego świata, aby trenować w polskich tunelach. Cały rok, niezależnie od pogody, o dowolnej godzinie - Flyspot czeka na fanów skoków.

Wyzwanie

Podstawowy problem, z jakim musieliśmy się zmierzyć to wysoki współczynnik odrzuceń w aplikacji rezerwującej loty w tunelu. Wielu nowych użytkowników nie potrafiło dokończyć rezerwacji i porzucali proces w trakcie. Często zamiast zrealizować rezerwację online zmuszeni byli do kontaktu z obsługą klienta i rezerwacji telefonicznej.

Poza tym stary serwis internetowy stworzony był na podstawie gotowego szablonu. Nie zaplanowano jego rozwoju, nie analizowano treści, ani potrzeb użytkowników. Serwis szybko stał się bardzo chaotyczny, nieatrakcyjny wizualnie, funkcjonalnie nie wspierał podstawowych potrzeb. Było też sporo problem z pozycjonowaniem, ze względu na nieodpowiednie treści, brak hierarchii i problemy techinczne.

Analiza

Zaczęliśmy od dokładnego przeanalizowania grup docelowych i ich oczekiwań. Serwis odwiedzany jest zarówno przez zawodowców, dla których Flyspot jest jak miejsce pracy, jak i przez osoby, które nie słyszały o lataniu i chciałyby go pierwszy raz spróbować.

Oddzielnie analizowaliśmy potrzeby i oczekiwania użytkowników serwisu internetowego oraz systemu rejestracji. Okazało się, że wielu użytkowników korzysta wyłącznie z systemu rejestracji (np. przy realizacji voucherów) i nie potrzebuje odwiedzać serwisu informacyjnego.

Postanowiliśmy podzielić więc projekt na dwie części i projektowaliśmy oddzielnie:

Architektura informacji

System rezerwacji

To podstawowe narzędzie sprzedażowe Flyspot. Wszystkie akcje promocyjne, newslettery i kampanie kierują ruch na rezerwacje, a poprzednia sprawiała  użytkownikom wiele problemów - szczególnie tym odwiedzających serwis po raz pierwszy.

Musieliśmy całkowicie przeprojektować sposób rezerwacji lotów dla klientów. Stworzyć prosty i logiczny system, który będzie odpowiedni zarówno dla nowych, jak i profesjonalnych skoczków odwiedzających serwis codziennie.

Funkcjonalność zbudowaliśmy na podstawie prostego systemu ankiet. Użytkownik krok po kroku odpowiada na proste pytania, które definiują jego potrzeby i na tej podstawie po kilku krokach dostaje dedykowaną ofertę. System umożliwia rezerwację lotu w tunelu, zajęć w basenie DeepSpot oraz pilotowania symulatora Boeing 737.

Oczywiście duża część użytkowników korzysta ze smartphonów - dlatego zaprojektowaliśmy wygodną wersję mobilną całego rozwiązania.

Serwis informacyjny

Na podstawie analizy uznaliśmy, że w serwisie WWW powinno się znaleźć znacznie więcej informacji niż dotychczas. To centrum komunikacji Flyspot, zależało nam na tym, aby wszystkie informacje były dostępne i łatwe do odnalezienia.

Architekturę oparliśmy o horyzontalne menu zawierające najważniejsze sekcje. W prawym górnym rogu każdej strony znajdują się CTA do systemu rezerwacji - w ten sposób użytkownik może z każdego poziomu przejść do zakupu usługi.

Biorąc pod uwagę różne potrzeby użytkowników, sezonowe oferty oraz codzienne wydarzenia w tunelach FlySpot postanowiliśmy zaprojektować serwis w oparciu o moduły. Poszczególne strony składają się z modułów, których kolejność można zmieniać w zależności od potrzeb. W ten sposób zbudowaliśmy wersję desktop i mobile.

W ramach projektu stworzyliśmy również wewnętrzny system e-commerce, w którym goście mogą kupić pamiątki i ubrania firmowe FlySpot.

Projekt graficzny

Pierwsza wizyta w tunelu FlySpot pozostawiła u nas niezapomniane wrażenie. Potężna moc silników wiatrowych umieszczona jest w wielkich betonowych konstrukcjach, które pomimo swojego ogromu wydają się lekkie. Wielkie przeszklenia i ambientowe oświetlenie sprawiają, że budynki FlySpot przyciągają wzrok i zachęcają do odwiedzenia. Taki też chcieliśmy stworzyć serwis - lekki i zachęcający, pokazujący możliwości i budujący adrenalinę.

Projekt oparliśmy na brandingu FlySpot, który wyróżnia się oryginalną i odważną kolorystyką. Postawiliśmy na duże przestrzenie i czytelny font oraz odrobinę asymetrii, która świetnie komponuje się z projektem budynków Flyspot. Całość uzupełniona jest zdjęciami, które obrazują dynamizm i zachęcają do odwiedzenia tuneli.

Efekty

W sumie zostało przez nas zaprojektowane 120 widoków. Po uruchomieniu produkcyjnym, pracowaliśmy nad rozwojem serwisu, usług dodatkowych oraz landing page-y wykorzystywanych w kampaniach reklamowych.

Nowy system rezerwacji

Współczynnik odrzuceń spadł o ponad 80%. Liczba telefonów w sprawie rejestracji lotu spadła prawie do zera. Praktycznie każdy użytkownik potrafi zarezerwować lot w nowym systemie.

Serwis WWW

Przeciętny ruch w serwisie wzróst o 20%, a czas jaki spędzają średnio użytkownicy aż o 30% w stosunku do poprzedniego. Znacznie zwiększył się odsetek użytkowników z urządzeń mobilnych.

Nowy FlySpot.com stał sie centrum komunikacji marki. Kanalizuje większość ruchu i rezerwacji w tunelach w całej polsce. Dzięki temu zespół FlySpot może skupić się na tym co potrafi najlepiej - lataniu :).

Zobacz nasz projekt  w działaniu www.flyspot.com

Inne Case Studies